I.DRAG DAY 2012- 5. KVĚTNA

PODROBNOSTI

Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů- letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště.
-zahájení závodní sezóny motocyklových dragsterů

Drag Day I. – Hoškovice – 5. května


I.DRAG DAY 2012 Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů 5.května 2012 letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště. Již několik let tu na začátku května mají pod rozpálenou čedičovou skálou „Mužský“ dostaveníčko draci. Dým, plameny a neskutečný hlomoz !!! To není pohádka, to je zahájení závodní sezóny motocyklových dragsterů.

První závod seriálu Czech Drag Serie – Mezinárodní mistrovství ČR dragsterů se konal v sobotu 5. května právě na letišti v Hoškovicích.

Studenou páteční noc vystřídala ranní modrá obloha. Depo závodních strojů se postupně již od pátku zaplňovalo, nejvíce však v sobotu brzo ráno, kdy probíhají přejímky motocyklů a přijíždějí jezdci, kteří mají možnost se přihlásit do tříd pro příchozí – Public Bikes. Nakonec se jich na startovní listině sešlo dohromady na 60 a to je slušná porce !!

Proběhla rozprava s jezdci a mohl začít kolotoč kvalifikačních jízd. Záchranná služba, bez které nelze závod odstartovat však doposud nedorazila. A tak bylo na pořadateli zjistit, kde a co se stalo. Program závodu musel být posunut. Nakonec všechno dobře dopadlo a vůz záchranné služby byl na místě.

První kvalifikační jízda je vždy jakýmsi seznámením se závodní dráhou a také zjištěním, jak mají jezdci „naladíno“. Jezdci měli před sebou tři kvalifikační jízdy. Jejich výsledné časy pak určují pořadí do eliminačního hlavního závodu. Po třetí kvalifikační jízdě se však nad letištěm zatáhlo a zpustil se déšť. Závod byl přerušen. Po půlhodině přestalo sice pršet, ale černé mraky v dálce neslibovaly nic dobrého a předpověď, že už bude pršet až do neděle se potvrdila. Z rozhodnutí ředitele závodu byl závod nakonec ukončen. Pořadí jezdců tak pro průběžné pořadí určily časy z jejich kvalifikačních jízd.

Ve třídě Pro Street exceloval Robert Fejt (Suzuki GSXR 1000) a časem 9,1s/250,17km/h si udržel od začátku první místo. Hned za ním 2. Martin Mach, 3. Pavel Snítilý, 4. Pavel Weer Werdan a 5. Patricie Baroňová – Ulbrichová.

Ve třídě Modified Street Twin to byl Zbyněk Kostelka (HD turbo), který o půl vteřiny získal náskok před soupeři a jízdou za 9,519s/233,57km/h byl jasný vítěz. Na druhém, třetím a čtvrtém místě se střídali Schejbal, Houška, Jedlička. Třetí kvalifikační jízda rozhodla o pořadí a druhý skončil Vladimír Jedlička, 3. Václav Schejbal, 4. Tomáš Houška, 5. Jiří Rylich, 6. Martin Petránek a 7. Míra Novák.

Třída Super Street Bike – 300 „koní“, turbo, kompresor, rajčák !!! Letos se v této třídě objevilo několik nových jmen. Né však neznámých. Jsou to jezdci, kteří přecházejí na výkonnější speciály. Pavel Beer Werdan, Robert Havlík, Martin Soulek, Tomáš Čížek ti všichni už dokázali, že jsou velice schopnými jezdci. V SSB také startovali dva jezdci z Belgie – Jonas Raemaekers a Marc Geens. Z Německa pak Dirk Scholz. Jeho Suzuki přeplňovaná „rajčákem“ patřila k nejrychlejším a čas 9,11s/240,13km/h znamenal pro Dirka první místo. Fejtova Suzuki exceluje i ve třídě SSB a čas 9,184s/248,69km/h tj. druhé místo. Nováčkem v této třídě je Tomáš Čížek, který vyměnil svojí šestistovku za „tátovu“ Kawasaki ZX12R NX a ukázal se v plné parádě. Čas 9,197s/249,01km/h to je třetí místo, kde rozhodovaly setiny sekundy mezi prvními třemi jezdci. Čtvrtý skončil časem 9,279s Martin Mach, 5.místo Pavel Snítilý, 6. Geens Marc, 7. Robert Havlík, 8. Patricie Baroňová-Ulbrichová, 9. Pavel Beer Werdan, 10. Jonas Raeymaekers a 11. Martin Soulek.

Bratři Vavřinové – to je pro letošní rok třída Junior Dragster 50. Matěj – 7 let a Tadeáš Adam – 9 let. Sedlají krásné Speciály 50ccm, které bylyl pro ně zkonstruovány v Knebl Drag Factory. Byli úžasní a na 1/8 míle pádili rychlostí přes 70km/h !! Užili si adrenalin opravdových závodů a byli moc spokojení. V „bratrovražedném souboji“ Tadeáš Adam Vavřina s časem 12,884s (1/8míle) skončil jako první a Matěj (15,191s) druhý.

Třída Teenager Dragster 125 stejně jako Junior Dragster má od letošního roku změnu v délce závodní dráhy. Jezdí jako všude v Evropě pouze na 1/8 míle. Týmu Tomáše Marady se nepodařilo nastavit motocykl a tak Tomáš skončil nakonec třetí. Vojta Hromčík se ujal vedení hned v první kvalifikaci, tahal za heft co to dalo a časem 11,728s/85,63km/h, tj. o šest setin sekundy, si vyjel první místo. Za ním na druhém místě s časem 11,782s/91,89km/h skončila Andrea Bínová.

Plně obsazená startovní listina třídy Competition Dragster slibovala pěknou podívanou. V pátek se však ze závodu odhlásil Miloš Bernátek a z technických důvodů i Pavel Bajer. Chris Van Nimmen z Belgie měl ve druhé kvalifikační jízdě defekt – utrhla se mu řemenice, a tím pro něj závod skončil – 5.místo. Ve hře tak zůstal André Barták, který měl velké technické problémy a s časem 14,5s určitě nebyl spokojený – 4.místo. Michal Ponca zajel první kvalifikační jízdu s časem 9,62s a tento čas se mu nepodařilo už překonat a zůstal na třetím místě. Nováčkem v této třídě byl Pepa Čížek, zkušený závodník a loňský „Mistr“ ve třídě SSB. Pepa sedlá „bývalou Včelákovou a Koubovou“ Hayabusu Speciál přeplňovanou systémem N2O. Při tréninku v pátek se mu přetrhl ventil. Ale noc byla dlouhá a ráno Pepa nastoupil s plnou parádou. S každou kvalifikací jistější a jistější. Třetí kvalifikační jízda za 9,172s/248km/h a druhé místo pro Pepu Čížka. Nejrychlejším mužem tohoto závodu byl ale Belgičan Luc Raeymaekers a jeho Kawasaki ZRX1400 NOS. Čas 8,757s/256,25 km/h a první místo ve třídě Competition Dragster.

Letos se nám na startovním poli objevili první jezdci ve třídě Super Street Cars. Václav Bohuslávek (Cobra) a Aleš Baroň (Pontiac). Aleš měl technické problémy a Václav Bohuslávek je první vítěz ve třídě Super Street Cars !!!!

Průběžné pořadí po první závodě Mezinárodního mistrovství ČR je totožné, neboť jezdci z důvodu předčasného ukončení závodu dostali body do celkového pořadí za umístění v kvalifikaci.

V doprovodném programu pak na třicet jezdců jelo svůj závod pro příchozí – Public Bikes ve třídách do 750ccm, nad 750ccm, Woman, Cars a HD Cup. Ani oni však z důvodu deště nemohli ukončit svůj závod a odjeli pouze dvě jízdy. Ve třídě Public Bikes do 750ccm byli nejlepší Zdeněk Hovorka ml. a Petr Novák. Ve třídě Public Bikes nad 750ccm byli nejrychlejší Antonín Mužík a Luděk Hrdlička. Nejrychlejší dámy – Woman pak Eva Dvořáková a Petra Stránská, Public Cars – Jan Wertheim a Svatopluk Hašlar. V Harley Davidson Cupu excelovali Martin Šrámek a Simona Jandová.

V doprovodném programu se také divákům představili se svou show hned dva kaskadéři – Přemek Vaněk a Zdeněk Říha. Dívčí skupina Taebo předvedla „dechberoucí“ sestavu tohoto velice zajímavého „sportu“.

Nikdo nezůstal na svém místě, když bylo ohlášeno představení a startování „tisícikoňového“ nitromethanového Top Fuel Biku Otty Knebla, se kterým letos Otta absolvuje seriál závodů Mistrovství Evropy !!! Dvakrát jej divákům nastartoval a dvakrát tak mohli zažít, i když jen zčásti, adrenalin při startu takového stroje.

Je velká škoda, že počasí narušilo a ukončilo běh závodu. Ale i s tím musíme počítat. Za deset let pořádání závodů jsme poprvé museli i my v Hoškovicích ukončit závod předčasně. Nicméně kdo přijel v sobotu 5.května do Hoškovic, určitě nelitoval!

Děkuji všem za účast, jezdcům a jejich týmům za super výkony, divákům za skvělou atmosféru. Děkuji všem, kteří se na těchto závodech jakýmkoliv způsobem podíleli – všem partnerům, pořadatelům, činovníkům AČR, Motocyklovému klubu Baron a těším se na všechny na druhém, tentokrát dvoudenním mezinárodním závodě, který se koná o víkendu 9. – 10. června opět na letišti v Hoškovicích. Závod bude doplněn o třídu velkoobjemových dvouválců Super Twin Top Gas Serie.



NÁVRAT NA DRAG RACING TEAM
[ ZPĚT ]
GALERIE
náhlednáhlednáhlednáhlednáhled